min KonMari inspirerade organisations metod

Hur går det till?

När du/ni väljer att anlita mig som coach, ses vi 5 x 1 timme där jag ger er uppgifter varje gång som ni startar upp under min vägledning när jag är där och sedan slutför själva enligt anvisningarna.

Vi planerar hur lång tid varje moment behöver för att ni ska kunna utföra det arbete som behöver utföras.

En brasklapp är dock att det inte bör ta för för lång tid mellan besöken, så ni tappar styrfart, då det behövs samlad energi för att hålla arbetet och motivationen uppe.

Första mötet

Vi går igenom de områden ni vill organisera upp/rensa och tar beslut om vilket som är viktigast att börja med, och sätter datum för session 2. Vill ni organisera rensa och upp hela bostaden, börjar vi alltid med era kläder. Läs mer om hela processen HÄR.

Vi går igenom befintligt förvarings material och ni får tips på praktisk förvaring. 

 

När lär er vika kläder enligt KonMari metoden och hur man praktiskt förvarar saker i hållbara system.

Ni sätter igång rensningen av valt första område.

Följande fyra möten

Här går vi steg för steg igenom de områden ni valt att rensa och organisera. Jag coachar er i att skapa hållbara system och strukturer, hjälper er att optimera er förvaring och kommer med en mängd värdefulla och praktiska tips och idéer för att hjälpa er i mål.